PRESENTACIÓN
The Covid19 pandemic has, at least, brought an acute awareness of our deeply embedded need to access nature and our obligation to improve our relationship with the natural world. Globally, momentum has been growing to ensure that environmental sustainability becomes an intrinsic part of the foundations of our post-Covid future. Indeed, several of the United Nations Sustainable Development Objectives (SDO) are directly related to the environment and the ethical issues implicit in moving towards a better future.
During this health crisis younger children have suffered from being confined away from natural spaces as well as seeing their right to play freely curtailed.
This course seeks to combine the acquisition of English with learning opportunities that engage children with the natural world while promoting respect for their natural surroundings because… not all classrooms have four walls.
OBJETIVOS
Provide teachers with a set of COVID friendly resources to introduce environmental awareness into their day to day activities inside and outside the classroom.
Discover a different way to teach and transmit values.
Promote the use of creativity to transform common games and activities to be COVID safe.
Inspire, motivate, and challenge teachers to take action and go a step further in the movement for change.
PROGRAMA
> 1st session : Small changes, big consequences
Covid friendly ice breakers and other resources
Challenges, expectations, and doubts
Ecosystems
The big picture: SDO & circular economy
> 2nd session : The fun art of Reducing
Natural materials & Recycled resources
Sustainability
Game creation - Gamification
> 3rd session : Application in the classroom environment
Fun with “Econscience” - Individual practice
> 4th session : Planning with “Econscience” in mind
Reduce-reuse-recycle
The 3 or however many Rs
Cooperative game creation
> 5th session (in-person): Circular Economy at school level
Fun with “Econscience”
Group practice
Due to its format this programme is subject to change depending on the COVID health recommendations.
PONENTE
Monica Pérez-Solero: Maestra de Primaria e Infantil, coordinadora de tiempo libre y fundadora del proyecto NewPa de inmersiones lingüísticas en la naturaleza.
Transformadora pedagógica centrada en la transición del formato tradicional de enseñanza hacia un aprendizaje experiencial.
DATOS DE PARTICIPACIÓN
Duración: 10 horas / 1 crédito
Plazas: 25
El curso se realizará por videoconferencia a través de Teams, excepto la última sesión que será presencial si la situación sanitaria lo permite.
Fechas: 18, 20, 25, 27 de enero (videoconferencias) y 4 de febrero (presencial) de 2021
Horario: De 18.00 a 20.00 horas
PROFESORADO DESTINATARIO
Profesorado de inglés y programas bilingües de Educación Primaria.
Indicar estas circunstancias en el apartado de Datos Complementarios de la inscripción.
CRITERIOS DE SELECCIÓN
La selección se realizará por orden de inscripción entre el profesorado destinatario.
No se admitirá a más de un docente por centro en caso de sobredemanda.
INSCRIPCIÓN
A través de la web www.cepdecantabria.es
Plazo: Hasta el 14 de enero a las 9.00 horas
La relación de admitidos se publicará en la página web del CEP el día 14 de enero a partir de las 11.00 horas. Las personas admitidas en el curso que renuncien a su participación deberán comunicarlo al correo electrónico Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.
Es obligatorio utilizar la cuenta institucional de Educantabria para realizar la inscripción y acceder a la aplicación de videoconferencias.
CONDICIONES DE CERTIFICACIÓN
Asistencia, como mínimo, al 85% de las sesiones, de acuerdo con la normativa vigente (Orden EDU/41/2009).
RESPONSABLE
Asesoría de Lenguas Extranjeras del CEP de Santander